100 dages fri ombytning 100 dages fri ombytning
Prismatch Prismatch
Fri levering fra 499 DKK Fri levering fra 499 DKK
Fragt til kun 35 DKK Fragt til kun 35 DKK

Patagonia

Patagonia er et fisketøjsmærke med passion for bæredygtighed og miljøbevidsthed. Patagonia har skabt tøj og udstyr til udendørsentusiaster i mere end 40 år. Fra deres ikoniske Synchilla-fleece til deres holdbare waders og højkvalitets fluefiskegrej.

 

 

Om Patagonia

"Patagonia er en anerkendt producent af kvalitets outdoor- og fisketøj. Deres produkter er kendt for at være slidstærke, funktionelle og fremstillet med omtanke for miljøet."

I deres sortiment finder man et bredt udvalg af forskellige produkter, herunder tasker, jakker og waders, der er ideelle til at beskytte mod elementerne og samtidig give en behagelig og optimal ydeevne i det fri. Patagonia er et brand, der er kendt for deres engagement i bæredygtighed og ansvarlighed, og deres tøj og tilbehør er ofte lavet af genanvendte materialer og fremstillet på en måde, der har minimal påvirkning på miljøet.

I denne kategori finder du mere end 250 forskellige produkter inden for Patagonia fiskei beklædning og fiskegrejs udstyr. Der er et bredt udvalg af forskellige produkter at vælge imellem, herunder jakker, bukser, waders, tasker og meget mere. Alle produkter er af høj kvalitet og designet til at give den bedste ydeevne og komfort i det fri.

Historien om Patagonia

Patagonias Historie – En bæredygtig forretning

 ”Han lærte at klatre, før han lærte at gå”

Patagonias historie starter helt tilbage i 1953, da en ung knægt på 14 år ved navn; Yvon Chouinard, fik interesse for klatring og bjergbestigning. Dengang var mængden af udstyr meget begrænset og kvaliteten var dårlig.

Grundet det mangelfulde udstyr, besluttede Chouinard sig for at producere sit eget. I en alder af blot 17 år, lærte han sig selv at svejse metal, hvilket førte til hans første hjemmelavede forankringer, som let kunne holde hans vægt på bjergsiden.

Rygtet om kvalitets forankringer spredte sig hurtigt, så Chouinard startede sin egen lille virksomhed på sine forældres gård. Denne lille ”hobbyvirksomhed” udviklede sig senere til at rumme større produktioner, i hvilke der blev indgået vigtige partnerskaber. Chouinards udvalg af udstyr til klatring blev større og større, og hans navn blev mere og mere kendt i bjergbestiger-kredse.

Farver i en grå verden

I starten af 60'erne var det ikke længere nok for Chouinards at have klatreudstyr. Han udvidede derfor sit sortiment med klatre-relateret beklædning. Dengang var tøjet til klatring både gråt og kedeligt. Innovativ som Chouinard var, valgte han at udvide sortimentet med moderne, farverig beklædning til klatring. Det startede med at Chouinards selv begyndte at klatre iført engelske rugby poloer, som hurtigt fik en del opmærksomhed grundet det nye design og iøjnefaldende farver. 

Chouinards var efter sin succes med klatreudstyret blevet en slags trend-setter indenfor klatring og bjergbestigning. De farverige poloer tog klatresamfundet med storm og blev hurtigt meget populære. I starten købte Chouinard sine trøjer i udlandet til videresalg, men pga. den store interesse for poloerne, besluttede han sig for at skabe sit eget brand.

Navnet på brandet skulle selvfølgelig være "Chouinard". Idéen med det nye brand var at udvide interessen og sortimentet endnu mere, så det ikke kun blev associeret med bjergbestigning. Den nye retning Chouinard satte for sin virksomhed, blev starten på Patagonia som vi kender dem i dag. 

En bæredygtig tankegang

I starten af 70'erne hørte Chouinard og de andre bag Patagonia for første gang om global opvarmning. De blev oplyst omkring konsekvenserne ved forurening og besluttede sig, på trods af virksomhedens beskedne størrelse, at bruge tid og penge på miljøkrisen. Dette blev senere et af deres vigtigste fokuspunkter. I 1986 forpligtede Patagonia sig årligt til at donere 10% af overskuddet til organisationer, som varetog miljømæssige interesser. Senere blev det til enten 1% af hele omsætningen eller 10% af overskuddet alt efter hvilket beløb der var højest. Dagen i dag, er miljøbevidst tankegang det der driver Patagonia som brand. Der er ikke et produkt der fremstilles, uden at tanken om en grønnere planet ligger bag.

Bæredygtig produktion

Udover at donere penge til forskellige organisationer lærte Patagonia hurtigt, at der var mange andre måder at skåne miljøet på. Et af deres helt store fokuspunkter blev bæredygtig produktion bl.a. ved at skifte til organisk bomuld. De lærte at produktion af tøj lavet af nylon, polyester og bomuld forurenede utrolig meget. En løsning på dette, var at anvende organisk bomuld. Bomuld til traditionel tøjproduktion sprøjtes med pesticider, som er meget forurenende. Derfor besluttede Patagonia sig for at producere bomuld på den gammeldags måde. En produktionsmetode, som har været brugt i flere tusinde år. I 1996 producerede Patagonia med stor succes deres første organiske tøj, der har været en del af deres sortiment lige siden.

Fra Outdoor Beklædning til High Fashion

Dagen i dag, kan du finde Patagonias velkendte logo fra Monte Fitz Roy-bjergene i det sydlige Chile/Argentina på gaden i New York, såvel som i skoven. Friluftmærket Patagonia er gået fra at være et udelukkende friluftbrand, til at være højeste mode. Hvordan kan det være? Hvorfor er et brand som startede ud med at designe tøj til bjergbestigere, pludselig blevet allemandseje? Som nævnt tidligere, er en af Patagonias mærkesager grøn omstilling, samt genanvendelse i produktionen af deres tøj. De er ikke alene om denne kamp indenfor modeindustrien, men det er få der som Patagonia reklamere med det, og udnytter det som værende et eftertragtet ”mærkat” de kan give deres tøj. For køberens vedkommende, får de ikke blot et lækkert udseende stykke tøj, men også en beklædningsgenstand som de ved er fremstillet på en måde, som i det lange løb hjælper kloden.

En anderledes strategi

Patagonia er firstmovers på alle fronter, det gælder også deres måde at brande dem selv på. Hvor de fleste brands bruger masser af penge og ressourcer på reklamefilm, bruger Patagonia dem på naturfilm. Patagonia var tidligt ude da det gjaldt rekruttering af profiler, som på en eller anden måde var tilknyttet eventyr og miljø relaterede aktiviteter. Det ses ofte, at deres ”profiler” klatre, vandrer, surfer, padler eller fisker – Alt det, som Patagonias skaber selv elsker mest. En af deres seneste film omhandler de store landbrugsområder som reelt set tilhører det amerikanske folk. Men, som desværre udnyttes af større virksomheder udelukkende med profitinteresser. Et emne, som Patagonia også har engageret sig i rent politisk. Patagonias medarbejdere spiller også en vigtig rolle som ambassadører for varemærket. De har et motto der lyder: ”Er der gode bølger, så lader man arbejdet ligge, og tager ud og surfer” – Sådan lyder det i hvert fald fra Chouinard selv, nu 82 år gammel.

Miljøbudskaber frem for mode

På sociale medier, er Patagonia også enormt aktive. Men i stedet for posts omkring deres nyeste tøjmodeller eller andet friluft udstyr, bruger de i stedet deres platform til at skabe opmærksomhed omkring miljøet og naturen. Med deres nu snart 5 millioner følgere, er dette også et klart udtryk for, hvor stor en del deres grønne tankegang er for deres tøjproduktion. Det er et statement der vil noget! På Patagonias egen hjemmeside, finder man bloggen: ”The Cleanest Line” Endnu et tiltag, som har rod i miljøbevidsthed. Her er der endnu engang fokus på hvordan vi mennesker sløser med jordens ressourcer, og hvad vi bør og kan gøre ved det. Patagonia erkender endda uden omsvøb, at de er en del af problemet. Vigtigheden af genanvendelse pakkes ikke ind, men serveres direkte til forbrugeren; det er det der sælger.

Du kan også være miljøaktivist

Ved at handle Patagonia, kan selv du være miljøaktivist. Når du eksempelvis køber dig en Patagonia Fleece, så kan du være sikker på at der under dens produktion, er blevet gjort seriøse overvejelser om, hvorvidt den er bæredygtig. Mange af Patagonias produkter er fremstillet af 100% genanvendt polyester og deres tøj-navne samt logoer og print giver også klart udtryk for netop deres holdning til global opvarmning. Så DU kan også være med til at gøre en forskel, blot ved at tænke dig en ekstra gang om, og købe noget du ved forurener så lidt som muligt.

Du kan også læse endnu mere om Patagonia, på deres egen hjemmesiden.
Kildehenvisning: https://www.patagonia.com/home/ 

FAQ om patagonia

Hvor er mærket Patagonia fra?

Patagonia er et amerikansk mærker, som blev grundlagt i 1973 af bjergbestigeren Yvon Chouinard.

Hvor kan man købe Patagonia?

Her hos Korsholm har vi et stort udvalg af Patagonia, som du kan købe både online, og i vores fysiske butik.

Hvad er Patagonia?

Patagonia er et Amerikansk mærke, som laver laver miljøbevist beklædning og udstyr indenfor fiskeri og andre udendørsaktiviteter.

Hvad sælger Patagonia?

Patagonia sælger primært beklædning, og er særligt kendt for deres tasker, kasketter, fleece tøjer og jakker.

Vores udvalg

Korsholms Patagonia udvalg

Hos Korsholm i Skjern finder du et stort Patagonia udvalg. Hvad end du er på jagt efter en Patagonia Fleece, Patagonia Vest, Patagonia Jakke, Patagonia T-shirt eller måske en Patagonia Cap, så har vi med garanti det du står om mangler. Vi har også diverse former for Patagonia fiskeudstyr. Hvad end du leder efter vadejakker, waders eller fisketasker, så står vi hos Korsholm klar til at hjælpe. Hos os finder du de mest klassiske Patagonia varer. Hvad end det er Patagonia Waders, Patagonia Støvler, Patagonia jakker eller Patagonia duffel bags, så har vi alt hvad du får brug for til fisketuren, vandreturen eller overlevelsesturen.

Tasker fra Patagonia

Vi har et stort udvalg af Patagonia tasker, hvor du blandt andet kan finde nogle populære Patagonia rygsække. Du finder også klassiker som Atom sling bag, Black Hole og andre spændende produkter indenfor backpacks, duffel bag og bæltetasker.

Trøjer fra Patagonia

Vi har også mange forskellige Patagonia trøjer, som f.eks den meget populære Torrentshell, Down, Houdini Sweater eller deres Better Sweater. Blandt vores udvalg af trøjer fra Patagonia, er der både hoodie, sweatshirt og skjorter.

Kasketter fra Patagonia

I denne kategori med Patagonia caps finder du også et udvalg af huer og andre typer hatte.

Veste fra Patagonia

Her finder du veste til både dame og herre.

Bukser fra Patagonia

Lige pt har vi ikke det helt store udvalg i Patagonia bukser og short, det eneste vi har er stort set Patagonia waders.

Jakker fra Patagonia

På denne side kan du finde mange forskellige typer Patagonia jakker, som f.eks dunjakker. I Denne kategorier finder du også flere stærke produkter som deres Nano Puff hoody. Det er også i denne kategori du kan finde deres regnjakker og vinterjakker, til både mænd og kvinder.

Generelt om Patagonia

Patagonia er et meget kendt mærke både her i Danmark, EU og resten af verden. Her hos korsholm har vi altid en fast lav og billig pris på alt vores Patagonia, samt kan du engang imellem være heldig at finde noget på tilbud, dette kunne eksempelvis være i forbindelse med et udsalg. Hvis du mangler anden info eller der er andet du har brug for, så er du altid meget velkommen til at kontakte os. Her i kategorien kan du nemt finde både Patagonia fleece dame og Patagonia Fleece herre, dette kunne eks. være den populære Patagonia Retro Pile Fleece. Du kan selvfølgelig også sagtens finde Patagonia t shirt eller en Patagonia taske, hvis du har mere behov for det. Vi har sjældent Patagonia “on sale”, og hvis det endelig sker, så er det ofte kun fordi det er en udgående vare.

Billede med information og muligheden for ombytning

Vi har altid 100 dages fri ombytning

Billede af informationen om at vi har prismatch

Vi prismatcher alle danske webshops

Billede med information om at vi har en stor fysisk butik i Danmark

Stor fysisk butik +3.000m2

Billede med information omkring alle de mange produkter vi har

Over 35.000 unikke varenumre